Mieszkańcy powiatu kłodzkiego już od dłuższego czasu dopytują się o Terenowy Punkt Paszportowy, który miał powstać w Kłodzku. Pracownicy starostwa poinformowali w końcu na jakim etapie są obecnie prace związane z uruchomieniem tej placówki. 

Terenowy Punkt Paszportowy powstanie w budynku przy ul. Wyspiańskiego 2K w Kłodzku. Wstępnie miejsce zostało już przygotowane i wyposażone.

Jak informują pracownicy kłodzkiego starostwa, obecnie wszyscy czekają na ofertę z Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych na zakup niezbędnego sprzętu teleinformatycznego. Starostwo oczekuje również na zlecenie przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki we Wrocławiu wykonania dedykowanego łącza internetowego do planowanej siedziby Terenowego Punktu Paszportowego w Kłodzku. Zlecenie wykonania łącza przez DUW jest bowiem warunkiem koniecznym do rozpoczęcia procesu rekrutacji pracowników, a następnie ich przeszkolenia w Oddziale Zamiejscowym DUW w Wałbrzychu.

Uruchomienie Terenowego Punktu Paszportowego będzie możliwe po podpisaniu przez Wojewodę Dolnośląskiego Porozumienia z Powiatem Kłodzkim, a takowe będzie możliwe po „uzbrojeniu” siedziby w niezbędne łącza i sprzęt.

Dlatego, w związku z brakiem precyzyjnego określenia ile będą trwały działania zarówno PWPW i DUW, jest bardzo trudno wskazać termin uruchomienia Punktu. Może to potrwać zarówno kilka, jak i kilkanaście tygodni. Niemniej, mieszkańcy powiatu kłodzkiego powinni być usatysfakcjonowani z nowego punktu, który z pewnością ułatwi im sprawy urzędowe.